Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT
Authors: Kostková Klára | Černá Monika
Year: 2009
Type of publication: kapitola v odborné knize
Name of source: English for Life, South Bohemian Anglo-American Studies 3
Publisher name: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Place: České Budějovice
Page from-to: 27-33
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Hodnocení žáků ve výuce anglického jazyka pomocí Bloomovy taxonomie Zvažujeme-li faktory, které ovlivňují procesy učení a vyučování anglického jazyka, přikládáme značnou důležitost kategorii cíle. Proto se příspěvek zabývá otázkou, zda je revidovaná Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů relevantní pro oblast výuky anglického jazyka. V návaznosti na dřívější práci autorek, která byla zaměřena zejména na procesy vyučování a učení anglického jazyka, tento příspěvek dále zkoumá možnosti taxonomie pro hodnocení pokroku žáků. Kromě teoretických východisek práce nabízí příklady implementace revidované taxonomie v praxi. revize Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů;výuka anglického jazyka
eng BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT Considering the factors, which influence processes of teaching and learning English, we attach considerable importance to the category of aim. Therefore, the paper deals with the relevance of the revised version of the Bloom?s Taxonomy of Educational Objectives, published as A Taxonomy for Teaching, Learning and Assessing, for ELT. This paper follows up the authors´ former paper, which focused on teaching and learning English. This consequential paper further explores the potential of the Taxonomy in the area of assessing English language learners´ progress. Apart from providing the rationale, examples of implementing the Taxonomy in practice will be offered. revised edition of Bloom´s taxonomy of educational objectives;ELT