Skip to main content

Login for students

Login for employees

doc. PhDr. Michaela Píšová, Ph.D., M.A.

  • Publications
  • Projects

Publications

ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. - VLČKOVÁ, K. Vliv klinické zkušenosti na profesní rozvoj studentů učitelství Studia paedagogica, 2017, vol. 22, no. 3, s. 41-68. ISSN: 1803-7437.
PÍŠOVÁ, M. Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu. In Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu. první. vyd. Brno: PAIDO, 2008. 14 s. ISBN: 978-80-7315-165-2.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy. In Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: PAIDO, 2007. 16 s. ISBN: 978-80-7315-139-3.
PÍŠOVÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. Podpora profesního rozvoje studentů učitelství v průběhu pedagogické praxe. In Pedagogická prax: súčasnosť a perspektívy.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2007. s. 275-288 s. ISBN 978-80-8094-145-1.
PÍŠOVÁ, M. - JEŽKOVÁ, Š. Development Through Self-Evaluation. In What next? Trends, Traditionen und Entwicklungen in der LehrerInnen-Ausbildung. Trends, Traditions and Developments in Teacher Education. Vídeň: Verband Wiener Volksbildung, Edition Volkshochschule, 2007. s. 177-200 s. ISBN 978-3-900799-73-1.
PÍŠOVÁ, M. Portfolio v profesní přípravě učitele - otazníky, naděje, nebezpečí. In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 39-52 s. ISBN 978-80-7395-024-8.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. - PÍŠOVÁ, M. Bachelor/Magister Scheme in ELTE. In New Trends in Educating Future Teachers of English III. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 21-28 s. ISBN 978-80-244-1851-3.
PÍŠOVÁ, M. - ČERNÁ, M. PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe.. 2. přepracované vydání. vyd. Pardubice: Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice, 2006. 77 s. ISBN: 80-7194-854-3.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. Chapter 7: Addressing Professional Competence. In A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher. Karlstad, Sweden: The Learning Teacher Network, 2006. 26 s. ISBN: 91-975204-3-8.
PÍŠOVÁ, M. Teacher Professional Development New Educational Review, 2005, vol. 2005, no. 3-4, s. 189-203. ISSN: 1732-6729.
PÍŠOVÁ, M. K objektivním determinantám procesů profesního učení studentů učitelství Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities, 2005, no. 10, s. 171-182. ISSN: 1211-6629.
PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005. 234 s. ISBN: 80-7194-744-X.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. Practice in Teacher Training (Chapter 12). In Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher. Karlstad, Sweden: The Learning Teacher Network, 2005. 8 s. ISBN: 91-975204-2-X.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. Diversity in ELTE? (Pros and Cons of Structured Study Programmes). In New trends in educating future teachers of English. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. s. 74-78 s. ISBN 80-244-1249-7.
PÍŠOVÁ, M. Vzdělávání učitelů pro dnešní školu (Reflektivní projekty v přípravě učitelů). In Škola očami dnešného světa. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum: Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 2005. s. 336-350 s. ISBN 80-8045-398-5.
PÍŠOVÁ, M. Vztah teorie a praxe v profesní přípravě učitele. In Proměny pedagogiky. Mezinárodní vědecká konference ČPdS. Praha: Univerzita Karlova, 2005. s. 300-307 s. ISBN 80-7290-226-1.
PÍŠOVÁ, M. Klima školy z pohledu začínajícího učitele. Dvě kvalitativní sondy.. In Psychosociální klima školy II.. Brno: MSD s.r.o., 2004. 20 s. ISBN: 80-86633-29-2.
ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. Dilemata oborového didaktika. In Oborové didaktiky v pregraduální učitelském studiu.. Brno: Masarykova univerzita, 2004. s. nestránkováno s. ISBN 80-210-3474-2.
PÍŠOVÁ, M. English lessons in English?. In Learning Together. Pardubice: ATE CR (Association of Teachers of English of the Czech Republic), 2004. s. 111-115 s. ISBN 80-7194-724-5.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. - LITEROVÁ, A. - SOCHOVÁ, K. - PETRŽILKOVÁ, V. Novice Teacher: Pre-conference report. In Learning Together. 4th International and 8th National ATECR Conference. Proceedings. Pardubice: ATECR, 2004. s. 13-23 s. ISBN 80-7194-724-5.
PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe.. In Aktuální otázky psychologie učitele.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. s. 21-31 s. ISBN 80-7041-210-0.
PÍŠOVÁ, M. Podpora procesů profesního rozvoje v pregraduálním vzdělávání učitelů anglického jazyka. In Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. Praha: PedF UK, 2004. s. 235-241 s. ISBN 80-7290-177-X.

Projects


01.01.09 - 31.12.09
Programme: HEDF - F5 b)
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.04.07 - 30.11.07
Programme: Internal grants - Faculty of Arts and Philosophy
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.03.07 - 30.11.07
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.07 - 31.12.07
Programme: HEDF - F5 b)
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.06 - 31.12.06
Programme: Development programs MEYS (indicator I)
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.06 - 31.12.06
Programme: Development programs MEYS (indicator I)
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator