Skip to main content

Login for students

Login for employees

Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.

User picture
  • irena.reimannova@upce.cz
  • 466 036 734, 466 036 222, 607 136 964
  • Faculty of Arts and Philosophy

    Faculty of Arts and Philosophy Vice-Dean for Education (12000)

    vice-dean

    Faculty of Arts and Philosophy

    Department of English and American Studies (10110)

    assistant professor
  • Teaching
  • Professional profile
  • Publications
  • Projects

Teaching

KAA/BBCSE (2023) - - - SE
KAA/BOBAN (2023) G - - SE
KAA/BPINF (2023) G - - SE
KAA/BRIKK (2023) G - - -
KAA/BUOD (2023) - - - SE
KAA/BVKPD (2023) G - - -
KAA/MDID1 (2023) - - - SE
KAA/MDISE (2023) - - - SE
KAA/MITAJ (2023) G - - SE
KAA/MOBD (2023) - - - SE
KAA/MUMV (2023) G PR - SE
KAA/MUPX1 (2023) - - CV -
KAA/MVKOD (2023) - PR - SE
KAA/OBAN (2023) G - - -

Timetable

09. 05. 2024
08:00-12:00 EA / 14012 KAAMUPX1 12
10. 05. 2024
08:30-10:30 EB / 01009 KAABOBAN 8

Dates

10. 05. 2024
08:30 - 10:00 EA / 12032 KAA BOBAN 7
14. 05. 2024
13:00 - 15:30 EB / 01011 KAA BPINF 4
17. 05. 2024
12:00 - 13:00 EB / 01011 KAA BPINF 3
23. 05. 2024
09:00 - 11:00 EB / 01011 KAA BPINF 6
11. 06. 2024
08:00 - 15:00 EA / 13033 KAA MUPX1 8
10:00 - 12:00 EB / 01011 KAA BPINF 4

Education and academic qualifications

Rok
2008
Obor
Pedagogy
Název práce
Information Technologies in Teaching English for Specific Purposes: Blended Learning in Foreign Language Teaching/Learning
Rok
1999
Název práce
Writing, an Important Part of Teaching English as a Foreign Language

Job overview

Od (rok)
2000
Od (rok)
1997
Do (rok)
2000
Zastávaná pozice
Branch Manager - Pardubice

Publications

ČERNÁ, M. - REIMANNOVÁ, I. Mentors’ perceptions of supervising student English language teachers during one-year clinical practice. In To Be or Not to Be a Great Educator, 2022 : Proceedings of ATEE Annual Conference. Riga: University of Latvia, 2023. s. 494-512 s. ISBN 978-9934-36-019-0.
REIMANNOVÁ, I. The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity. In Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022. 17 s. ISBN: 978-80-7560-425-5.
SPILKOVÁ, V. - REIMANNOVÁ, I. Intervence české vzdělávací politiky ve vztahu k výzkumně doloženým poznatkům a doporučením: případ požadavků na kvalifikaci učitele Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2021, vol. 71, no. 3, s. 351-376. ISSN: 0031-3815.
REIMANNOVÁ, I. Examining grammatical knowledge of English language student teachers Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, 2019, vol. 6, no. 2, s. 94-105. ISSN: 2336-3347.
REIMANNOVÁ, I. Integrating Mahara Eportfolio in the Curriculum of English Language Teacher Education Study Programme. In Overcoming the Challenges and Barriers in Open Education (DisCo) 2018. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2018. s. 335-342 s. ISBN 978-80-86302-83-6.
REIMANNOVÁ, I. - HUSCHOVÁ, P. Academic writing: modal verbs in the role of hedges. In Learner Corpora and English Acquisition. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. 10 s. ISBN: 978-80-7395-946-3.
REIMANNOVÁ, I. Blended learning kurz Prezentační dovednosti pro učitele. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. s. 44-50 s. ISBN 978-80-7435-615-5.
REIMANNOVÁ, I. Pre-service English Language Teachers' Perceptions and Development of TPACK in the ICT-Integrated Course of Presentation Skills. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. s. 143-149 s. ISBN 978-80-7435-615-5.
REIMANNOVÁ, I. - POSPÍŠILOVÁ, L. Virtual English Student Teacher. In Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013. s. 419-428 s. ISBN 978-3-643-50505-7.
POSPÍŠILOVÁ, L. - REIMANNOVÁ, I. Osobní učební prostředí českých a finských studentů. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. s. 125-130 s. ISBN 978-80-7435-327-7.
REIMANNOVÁ, I. Vývojové trendy v pojetí role učitele při integrování ICT do výuky anglického jazyka. In Kvalita ve vzdělávání: sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. s. 675-682 s. ISBN 978-80-7290-620-8.
REIMANNOVÁ, I. Blended learning ve výuce obchodní angličtiny. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. 156 s. ISBN: 978-80-7395-347-8.
REIMANNOVÁ, I. Role anglického jazyka v evropském kontextu cizojazyčné výuky.. In Mezinárodní konference k evropskému mezikulturnímu dialogu 2008 - sborník příspěvků z konference. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. s. neuvedeny s. ISBN 978-80-7318-768-2.
REIMANNOVÁ, I. Postoje vysokoškolských studentů k blended learningu. Případová studie.. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. s. 371-382 s. ISBN 978-80-7041-287-9.
REIMANNOVÁ, I. Using CMS Moodle in Full-Time Studies. In ELT Signposts 2005. Brno: Masaryk University Brno, 2005. s. 44-48 s. ISBN 80-210-3760-1.
REIMANNOVÁ, I. Využití Moodle ve výuce odborného anglického jazyka. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.. Olomouc: VOTOBIA, 2005. s. 93-96 s. ISBN 80-7220-246-4.
REIMANNOVÁ, I. Vymezení pojmu e-learning. In Proměny pedagogiky. Mezinárodní vědecká konference ČPdS. Praha: Univerzita Karlova, 2005. s. 321-324 s. ISBN 80-7290-226-1.
REMEŠOVÁ, P. - REIMANNOVÁ, I. Register Teaching in a Communicative Way. In Learning Together. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004. s. 87-91 s. ISBN 80-7194-724-5.
REIMANNOVÁ, I. E-Learning ve výuce cizího odborného jazyka. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.. Olomouc: Votobia Praha, 2004. s. nestránkováno s. ISBN 80-7220-201-4.

Projects

Enhancing motivation and development of professional competence of future educational workers
01.08.19 - 31.12.19
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Integrating microteaching and modern teaching methods into the Pragmatics course
01.01.19 - 30.11.19
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.08.18 - 31.12.18
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Developing professional competence of student teachers of English as a foreign language
01.08.17 - 31.12.17
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Student-mentor-tutor III.
01.09.16 - 31.12.16
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Innovating subjects of the AJSP and UČAJ professional modules: integrating digital portfolio Mahara into education
01.01.16 - 31.12.16
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Student - mentor - tutor: deepening cooperation with practice
01.09.15 - 31.12.15
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Student - mentor - tutor: deepening cooperation with practice
01.09.14 - 31.12.14
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.05 - 31.12.05
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator