Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
- irena.reimannova@upce.cz
- 466 036 734, 466 036 222, 607 136 964
- orcid.org/0000-0003-3389-308X
-
Faculty of Arts and Philosophy
vice-deanFaculty of Arts and Philosophy
assistant professor
- Teaching
- Professional profile
- Publications
- Projects
Teaching
KAA/BBCSE (2024) | - - - SE | |
KAA/BOBAN (2024) | G - - - | |
KAA/BPINF (2024) | G - - SE | |
KAA/BPRX2 (2024) | - - CV - | |
KAA/BRIKK (2024) | G - - - | |
KAA/BUOD (2024) | - - - SE | |
KAA/BVKPD (2024) | G - - - | |
KAA/MDID1 (2024) | - - - SE | |
KAA/MDISE (2024) | - - - SE | |
KAA/MITAJ (2024) | G - - - | |
KAA/MOBD (2024) | - - - SE | |
KAA/MUMV (2024) | G PR - SE | |
KAA/MUPX1 (2024) | - - CV - | |
KAA/MUPX2 (2024) | - - CV - |
Timetable
04. 12. 2024 | ||||
11:00-12:00 | EA / 13022 | KAA | BUOD | 9 |
12:00-13:00 | EA / 13022 | KAA | BUOD | 24 |
15:30-17:00 | EB / 01024 | KAA | MDID1 | 7 |
06. 12. 2024 | ||||
08:00-09:00 | EA / 13032 | KAA | MUPX2 | 12 |
09. 12. 2024 | ||||
12:00-12:45 | EA / 11022 | KAA | MUMV | 12 |
12:45-13:30 | EA / 11022 | KAA | MUMV | 12 |
Dates
17. 12. 2024 | ||||
11:00 - 12:00 | EA / 13038 | KAA | BUOD | 4 |
12:30 - 13:30 | EA / 13032 | KAA | BUOD | 4 |
14:00 - 15:00 | EA / 13032 | KAA | BUOD | 7 |
20. 12. 2024 | ||||
23:58 - 23:59 | EA / 12032 | KAA | MUPX2 | 10 |
08. 01. 2025 | ||||
09:00 - 11:00 | EA / 14013 | KAA | MUMV | 4 |
09. 01. 2025 | ||||
09:00 - 11:00 | EA / 14013 | KAA | MUMV | 4 |
10. 01. 2025 | ||||
09:00 - 10:00 | EA / 13038 | KAA | BUOD | 3 |
10:00 - 11:00 | EA / 13038 | KAA | BUOD | 2 |
16. 01. 2025 | ||||
13:00 - 14:00 | EA / 13038 | KAA | BUOD | 0 |
14:00 - 15:00 | EA / 13038 | KAA | BUOD | 2 |
17. 01. 2025 | ||||
08:30 - 09:30 | EA / 12032 | KAA | BBCSE | 2 |
09:00 - 11:00 | EA / 14013 | KAA | MUMV | 4 |
22. 01. 2025 | ||||
09:00 - 11:00 | EA / 12032 | KAA | MUMV | 0 |
09:00 - 11:00 | EA / 12032 | KAA | MDISE | 4 |
Education and academic qualifications
Rok
2008
Obor
Pedagogy
Název práce
Information Technologies in Teaching English for Specific Purposes: Blended Learning in Foreign Language Teaching/Learning
Rok
1999
Název práce
Writing, an Important Part of Teaching English as a Foreign Language
Job overview
Od (rok)
2000
Od (rok)
1997
Do (rok)
2000
Zastávaná pozice
Branch Manager - Pardubice
Publications
ČERNÁ, M. - REIMANNOVÁ, I. Mentors’ perceptions of supervising student English language teachers during one-year clinical practice. In To Be or Not to Be a Great Educator, 2022 : Proceedings of ATEE Annual Conference. Riga: University of Latvia, 2023. s. 494-512 s. ISBN 978-9934-36-019-0. | |
REIMANNOVÁ, I. The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity. In Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022. 17 s. ISBN: 978-80-7560-425-5. | |
SPILKOVÁ, V. - REIMANNOVÁ, I. Intervence české vzdělávací politiky ve vztahu k výzkumně doloženým poznatkům a doporučením: případ požadavků na kvalifikaci učitele Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2021, vol. 71, no. 3, s. 351-376. ISSN: 0031-3815. | |
REIMANNOVÁ, I. Examining grammatical knowledge of English language student teachers Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, 2019, vol. 6, no. 2, s. 94-105. ISSN: 2336-3347. | |
REIMANNOVÁ, I. Integrating Mahara Eportfolio in the Curriculum of English Language Teacher Education Study Programme. In Overcoming the Challenges and Barriers in Open Education (DisCo) 2018. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2018. s. 335-342 s. ISBN 978-80-86302-83-6. | |
REIMANNOVÁ, I. - HUSCHOVÁ, P. Academic writing: modal verbs in the role of hedges. In Learner Corpora and English Acquisition. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. 10 s. ISBN: 978-80-7395-946-3. | |
REIMANNOVÁ, I. Blended learning kurz Prezentační dovednosti pro učitele. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. s. 44-50 s. ISBN 978-80-7435-615-5. | |
REIMANNOVÁ, I. Pre-service English Language Teachers' Perceptions and Development of TPACK in the ICT-Integrated Course of Presentation Skills. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. s. 143-149 s. ISBN 978-80-7435-615-5. | |
REIMANNOVÁ, I. - POSPÍŠILOVÁ, L. Virtual English Student Teacher. In Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013. s. 419-428 s. ISBN 978-3-643-50505-7. | |
POSPÍŠILOVÁ, L. - REIMANNOVÁ, I. Osobní učební prostředí českých a finských studentů. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. s. 125-130 s. ISBN 978-80-7435-327-7. | |
REIMANNOVÁ, I. Vývojové trendy v pojetí role učitele při integrování ICT do výuky anglického jazyka. In Kvalita ve vzdělávání: sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. s. 675-682 s. ISBN 978-80-7290-620-8. | |
REIMANNOVÁ, I. Blended learning ve výuce obchodní angličtiny. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. 156 s. ISBN: 978-80-7395-347-8. | |
REIMANNOVÁ, I. Role anglického jazyka v evropském kontextu cizojazyčné výuky.. In Mezinárodní konference k evropskému mezikulturnímu dialogu 2008 - sborník příspěvků z konference. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. s. neuvedeny s. ISBN 978-80-7318-768-2. | |
REIMANNOVÁ, I. Postoje vysokoškolských studentů k blended learningu. Případová studie.. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. s. 371-382 s. ISBN 978-80-7041-287-9. | |
REIMANNOVÁ, I. Using CMS Moodle in Full-Time Studies. In ELT Signposts 2005. Brno: Masaryk University Brno, 2005. s. 44-48 s. ISBN 80-210-3760-1. | |
REIMANNOVÁ, I. Využití Moodle ve výuce odborného anglického jazyka. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.. Olomouc: VOTOBIA, 2005. s. 93-96 s. ISBN 80-7220-246-4. | |
REIMANNOVÁ, I. Vymezení pojmu e-learning. In Proměny pedagogiky. Mezinárodní vědecká konference ČPdS. Praha: Univerzita Karlova, 2005. s. 321-324 s. ISBN 80-7290-226-1. | |
REMEŠOVÁ, P. - REIMANNOVÁ, I. Register Teaching in a Communicative Way. In Learning Together. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004. s. 87-91 s. ISBN 80-7194-724-5. | |
REIMANNOVÁ, I. E-Learning ve výuce cizího odborného jazyka. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.. Olomouc: Votobia Praha, 2004. s. nestránkováno s. ISBN 80-7220-201-4. |
Projects
Enhancing motivation and development of professional competence of future educational workers
01.08.19 - 31.12.19
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
01.08.19 - 31.12.19
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
Integrating microteaching and modern teaching methods into the Pragmatics course
01.01.19 - 30.11.19
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.01.19 - 30.11.19
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.08.18 - 31.12.18
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
Developing professional competence of student teachers of English as a foreign language
01.08.17 - 31.12.17
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
01.08.17 - 31.12.17
Programme:
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
Student-mentor-tutor III.
01.09.16 - 31.12.16
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.09.16 - 31.12.16
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
Innovating subjects of the AJSP and UČAJ professional modules: integrating digital portfolio Mahara into education
01.01.16 - 31.12.16
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
01.01.16 - 31.12.16
Programme: Internal development competition
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator
Student - mentor - tutor: deepening cooperation with practice
01.09.15 - 31.12.15
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.09.15 - 31.12.15
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
Student - mentor - tutor: deepening cooperation with practice
01.09.14 - 31.12.14
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.09.14 - 31.12.14
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator
01.01.05 - 31.12.05
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator