Skip to main content

Login for students

Login for employees

prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.

User picture
  • vladimira.spilkova@upce.cz
  • 466 036 218
  • Faculty of Arts and Philosophy

    Department of English and American Studies (10110)

    professor
  • Teaching
  • Publications
  • Projects

Teaching

KAA/BUOD (2024) G PR - -
KAA/BVOBD (2024) G - - SE
KAA/MHUN (2024) G - CV -
KAA/MOBD (2024) G PR - -
KAA/MREF1 (2024) - - - SE
KAA/MREF1 (2024) G - - -
KAA/MREF2 (2024) G - - SE
KVV/MPSP (2024) G - - -

Timetable

26. 11. 2024
10:00-11:00EA / 13022KAABUOD33
11:00-12:00EA / 13022KAAMOBD6
12:00-14:00EA / 13022KAAMREF212
03. 12. 2024
10:00-11:00EA / 13022KAABUOD33
11:00-12:00EA / 13022KAAMOBD6
12:00-14:00EA / 13022KAAMREF212

Dates

Publications

SPILKOVÁ, V. De-profesionalizační novela v mezinárodní perspektivě přístupů k učitelské profesi Pedagogická orientace, 2023, vol. 33, no. 1, s. 12-45. ISSN: 1211-4669.
SPILKOVÁ, V. Hlavní směry transformace primárního vzdělávání v České republice po roce 1989 a perspektivy dalšího vývoje Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2022, vol. 72, no. 2, s. 157-184. ISSN: 0031-3815.
SPILKOVÁ, V. - MICHEK, S. Tvorba případových studií vzdělávací politiky. In Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s r.o., 2022. 16 s. ISBN: 978-80-7392-387-7.
SPILKOVÁ, V. - ZAVADILOVÁ, B. Mentoring jako prostředek podpory profesního učení studentů učitelství a učitelů Pedagogická orientace, 2021, vol. 31, no. 1, s. 4-34. ISSN: 1211-4669.
SPILKOVÁ, V. - REIMANNOVÁ, I. Intervence české vzdělávací politiky ve vztahu k výzkumně doloženým poznatkům a doporučením: případ požadavků na kvalifikaci učitele Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2021, vol. 71, no. 3, s. 351-376. ISSN: 0031-3815.
MICHEK, S. - SPILKOVÁ, V. Pád kariérního systému pro pedagogické pracovníky v roce 2017 – případová studie vzdělávací politiky Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2021, vol. 71, no. 3, s. 323-350. ISSN: 0031-3815.
SPILKOVÁ, V. The transformation of the Czech Education Paradigm after the Velvet Revolution - Turning to Child Centred Education and Its Importance for the Existential Themes of the Child. In Children and death : educational, spiritual, theological, philosophical and medical perspectives and their meanings for theologizing, philosophizing or just being with children. 1. vyd. Sokolov: Flavia Viera, 2021. 9 s. ISBN: 978-80-904954-5-6.
SPILKOVÁ, V. - TOMKOVÁ, A. Profesionalizace vzdělávání učitelů pro primární školu – možnosti a meze Orbis scholae, 2019, vol. 13, no. 1, s. 9-29. ISSN: 1802-4637.
SPILKOVÁ, V. Přístupy k výuce pedagogiky v kontextu měnících se paradigmat v učitelském vzdělávání Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2019, vol. 69, no. 3, s. 269-291. ISSN: 0031-3815.
SPILKOVÁ, V. Podpora začínajících učitelů – Co mohou udělat učitelské fakulty pro dobrý profesní start a jaké základy by měly položit pro kvalitní celoživotní profesní rozvoj?. In Začínající učitel. 1. vyd. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2019. 6 s. ISBN: 978-80-7578-012-6.
SPILKOVÁ, V. The Educational “Turning toward the Child” in the Context of the Czech Republic after 1989 and in the Context of the Debates concerning a Paradigm Shift for the International Perspective. In Do Not Be Concerned Only About Yourself…” : Transcendence and Its Importance for the Socialization and Formation of a Child's Personality. 1. vyd. Kassel: Kassel university press GmbH, 2019. 8 s. ISBN: 978-3-7376-0436-9.

Projects

Enhancing motivation and development of professional competence of future educational workers
01.08.19 - 31.12.19
Programme:
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator