Skip to main content

Login for students

Login for employees

PhDr. Adam Horálek, Ph.D.

User picture
  • adam.horalek@upce.cz
  • 466 036 630
  • Faculty of Arts and Philosophy

    Department of Social and Cultural Anthropology (10160)

    assistant professor
  • Teaching
  • Professional profile
  • Publications
  • Projects

Teaching

KSKA/AAOM (2023) G - - -
KSKA/ANSTA (2023) G - - -
KSKA/BBCPR (2023) G - - -
KSKA/BCIN (2023) G - - -
KSKA/BEME (2023) G - - -
KSKA/BEMEH (2023) G - - -
KSKA/BMEFI (2023) G PR - -
KSKA/BOURD (2023) G - - -
KSKA/BTET (2023) G PR - SE
KSKA/BTETH (2023) G PR - SE
KSKA/BTPR2 (2023) G - - -
KSKA/BUSO (2023) G PR - -
KSKA/DIPR (2023) G - - -
KSKA/ETNAA (2023) G - - -
KSKA/INSEM (2023) G - - -
KSKA/KSOC (2023) G - - -
KSKA/MANST (2023) G - - -
KSKA/MBOUR (2023) G PR - SE
KSKA/MDIPR (2023) G - - -
KSKA/MESV2 (2023) G - - -
KSKA/METNA (2023) - PR - SE
KSKA/MTPR (2023) G - - -
KSKA/TEETH (2023) G - - -
KSKA/TPR3 (2023) G - - -
KSKA/TPR4 (2023) G - - -
KSKA/ZSTAZ (2023) G - - -

Timetable

Dates

21. 05. 2024
08:30 - 12:30 G / 08018 KSKA BMEFI 15
15:30 - 19:00 G / 08018 KSKA BMEFI 2
05. 06. 2024
08:30 - 12:30 G / 08018 KSKA BMEFI 4

Education and academic qualifications

Rok
2007
Obor
Geography and Cartography
Škola
Charles University in Prague
Název práce
China's Energy Geopolitics
Rok
2007
Obor
Ethnology
Škola
Charles University in Prague
Název práce
Population-nationalist Politics of China
Rok
2011
Obor
Ethnology
Škola
Charles University in Prague
Název práce
Ethnicity in China: Who is the Hui and who the Dungan?

Job overview

Study and work stay

Země
Taiwan
Město
Taipei
Instituce
东吴大学
Rok
2018
Délka pobytu
6,0 months
Země
Taiwan
Město
Hualien a Taipei
Instituce
National DongHwa University a Soochow University
Rok
2017
Délka pobytu
1 month

Publications

HORÁLEK, A. Nation-Building in Aging Taiwan: A Gellnerian Perspective. In Ernest Gellner’s Legacy and Social Theory Today. 1. vyd. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. 20 s. ISBN: 978-3-031-06805-8.
HORÁLEK, A. - REIS, A. Číňané v Brazílii: Historický vývoj a život v době pandemie Covid-19. In Na křídlech aztéckého orla. 1. vyd. Staré Město pod Landštejnem: Dauphin, 2022. 22 s. ISBN: 978-80-7645-408-8.
KUBÁTOVÁ, J. - HORÁLEK, A. - KOSINA, D. - KROČIL, O. An Academic Map of Social Entrepreneurship in Taiwan. In KNOWCON 2022. Knowledge on Economics and Management : Conference Proceedings. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. s. 67-73 s. ISBN 978-80-244-6232-5.
HORÁLEK, A. - 鄭, 得. - 胡, 麗. 族裔身份認同與社會融入:捷克布拉格華人社區的形成、現狀與發展. In Forever Strangers? : Contemporary Chinese Immigrants Around the World = 長為異鄉客?: 當代華人新移民. 1. vyd. Singapur: World Scientific Publishing Co., 2021. 18 s. ISBN: 978-981-12-3095-0.
HORÁLEK, A. Velký čínský národ: nacionalismus s čínskými specifiky. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2019. 265 s. ISBN: 978-80-7560-199-5.
HORÁLEK, A. - SVITÁKOVÁ, V. - ZÁHORCOVÁ, E. - NEPRAŠ, J. - KÁRNÍKOVÁ, P. ABSOLVENTI BAKALÁŘSKÉHO STUDIA, KTEŘÍ SE ROZHODLI NEPOKRAČOVAT VE STUDIU NA UNIVERZITĚ PARDUBICE. Neuveden. 42 s.
HORÁLEK, A. - MUSILOVÁ, J. - ŠTEFLOVÁ, M. - POLÁČKOVÁ, V. - ZLESÁKOVÁ, A. - JIRUTKA, T. Dotazníkové šetření u studentů „Jak se cítí a jak se jim studuje na UPa“. neuvedeno. 26 s.
HORÁLEK, A. - TINTĚROVÁ, E. - JIRSA, T. - MACHOVCOVÁ, M. - VALCHAŘ, O. Dotazníkové šetření u studentů, kteří předčasně ukončili či přerušili studium. Neuvedeno. 30 s.
HORÁLEK, A. Aging and Nation Building in Taiwan. 2018. s. 217-230 s.
HORÁLEK, A. - CHENG, T. - HU, L. Identity Formation and Social Integration: Creating and Imagining the Chinese Community in Prague, the Czech Republic. In Contemporary Chinese Diasporas. 1. vyd. Singapur: Springer, 2017. 22 s. ISBN: 978-981-10-5595-9.
HORÁLEK, A. Nationalism, internet and glocality: individuals, identities and networks in spaceless space. In Knowledge for Market Use 2016 : Our Interconnected and Divided World. Olomouc: Societas Scientiarum Olomucensis II., 2016. s. 146-150 s. ISBN 978-80-87533-14-7.

Projects

Why the World Needs Anthropologists: Mobilizing People
01.01.20 - 31.12.21
Programme: Conference and Workshop Grants
Funded by: Wenner-Gren Foundation
Position on the project: Principal Investigator