Distanční výuka s sebou přináší značnou míru diskomfortu a je nám jasné, že zvlášť obtížný je takovýto vstup do zimního semestru pro studenty prvního ročníku našich bakalářských programů. Pro lepší orientaci jsme pro Vás připravili základní přehled on-line nástrojů.
![]() |
|
Neostýchejte se a své problémy včas řešte. Jsme tu pro vás!
Přehled on-line výuky
Aktuálně je většina služeb poskytovaných univerzitou studentům realizovaná i prostřednictvím platformy Office 365 od společnosti Microsoft. Výjimkou jsou e-mailové schránky a kalendáře, které jsou z historických důvodů založeny na platformě G Suite for Education od společnosti Google. MS Teams má určitá omezení a není schopen se propojit s kalendářem na platformě Google, tudíž se informace bohužel neobjeví ani v e-mailu.
Bez ohledu na (ne)zasílání e-mailových pozvánek však studenti o informaci nepřijdou. Do kanálu daného týmu se informace zapisuje, a pokud studenti sledují kanály týmů přiřazených ke studovaným předmětům, pak informaci o vytvoření schůzky mají a rovněž se ke schůzce mohou připojit.
Nad rámec toho je užitečné mít nainstalovanou aplikaci na mobilním telefonu, která sama zobrazuje různé notifikace o nových událostech v MS Teams.
Od 1. 11. 2020 dojde ke sjednocení na platformě Office 365 od společnosti Microsoft, tedy i e‑mailové schránky a kalendáře studentů budou nově dostupné prostřednictvím Office 365.
Nedochází ke změně e-mailové adresy studentů. Změní se pouze „místo“, kde budou jim adresované e-maily uložené a ze kterého budou naopak e-maily odesílat.
Důvodů pro sjednocení je více, mezi ty hlavní patří:
- Lepší integrace s ostatními funkcemi Office 365 (zejména MS Teams, např. v oblasti plánování týmových schůzek)
- Možnost jednotného uplatňování bezpečnostních politik, apod.
- Sjednocení řešení – neudržovat dvojí technologii